Odpadová strategie 21+

25. 9. 2020 AnalýzyLegislativaOdpad

Česká republika, stejně jako ostatní členské státy Evropské unie, čelí zásadní výzvě v podobě plnění nových recyklačních cílů vyplývajících z unijního balíčku k oběhovému hospodářství (CEP) a směrnice o omezení jednorázových plastů (SUP). Za plnění nových recyklačních cílů v oblasti obalových odpadů je pro klienty systému EKO‑KOM zodpovědná Autorizovaná obalová společnost EKO‑KOM, a.s. Aby byla schopna splnit nové, mnohdy velmi ambiciózní, požadavky CEP a SUP, provedla společnost hloubkovou analýzu všech odpadových toků obalových odpadů a vyhodnotila jejich potenciál pro plnění unijních cílů. Výsledkem této analytické činnosti je Strategie 21+, v níž jsou pro jednotlivé komodity popsány a podchyceny všechny toky obalových odpadů tak, aby i v případech, kdy nastává přelévání obalových odpadů mezi jednotlivými toky, bylo zabezpečeno a podchyceno jejich předání k recyklaci, a tím zajištěno splnění cílů CEP a SUP. Pro svou Strategii 21+ na období 2021 – 2030 využil EKO‑KOM dlouhodobé zkušenosti s provozováním systému zpětného odběru a využití obalových odpadů, vyhodnocením datových řad o produkci obalů i obalových odpadů, včetně výstupů z prováděných analýz, studií a výzkumných projektů.

Prováděcí studii k odpadové „Strategii 21+“ si můžete prohlédnout zde.

Ekonomickou analýzu nákladů k prováděcí studii odpadové „Strategie 21+“ si můžete prohlédnout zde.

Ekonomika odpadového hospodářství v roce 2022

Na základě dat z dotazníkového šetření za rok 2022 přinášíme každoroční přehled ekonomických ukazate...

Výtěžnosti tříděného sběru v obecních systémech v letech 2016 – 2020

Pro analytickou práci a možnost porovnání míry třídění v jednotlivých obcích s průměrnými výsledky v...

Výpočet sazeb poplatků vyjádřený ve vzorcích

S cílem seznámit odbornou veřejnost detailně s principy výpočtu sazeb poplatků za zpětný odběr a vyu...

Ekonomika odpadového hospodářství v roce 2020

Aktualizováno 16. 9. 2021. Byly doplněny výtěžnosti odpadů za velikostní skupiny a kraje. Na ...